busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

VOFF! VOFF! VOFF! VOFF! VOFF!

Publicerad 2009-04-17 21:15:05 i Allmänt

Ja, så har juvelen låtit idag :-(
På förmiddagspromenaden blev han skrämd av en stor hund som satt i långlina och sprang ut mot oss, den ville leka och jag trodde Bosse hade koll på att den var påväg mot oss men det hade han inte...

sen har han fortsatt  i samma anda när han sett andra hundar, cyklar som parkerats på fel ställe, löv som blåst omkring osv. när vi blev "omkörda" av en annan hund blev Bosse halvgalen, jag gjorde några halvtappra försök att bryta men hade ju en 1-åring på trehjuling med mej så när det inte lyckades bar jag honom hem den sista biten... så här efteråt inser jag att det hade säkert varit bättre att vända och ta den lite längre vägen hem... är det det här som kallas spökåldern?

har också insett att juvelen hittat ett kryphål under vårt staket men då var han duktig och kom snällt tillbaka samma väg när jag kallade in honom, alltid något.

imorgon ska vi äääntligen börja på valpkurs, det ska bli skoj! =)

Har gjort årligt besök hos tandläkaren, fick väl godkänt men (som vanligt) fanns en början till hål. Tandtråd och floursköj nästa! Sonen var med och han fick en present för att han var så duktig att vänta medan jag gapade i en hel evighet, hmm, glad blev han!

Skulle egentligen följa med sambon ut i garaget och hjälpa till med bygget av min andra folkracebil medan lilltjejen sov middag men solen sken ju så härligt så då tyckte jag det vore synd att gå innomhus, det är ju viktigt att man får sin D-vitamin dos, eller hur? ;)

Nu skulle det bara sitta fint med en sponsor inför säsongen! Lite sent ute kanske, inte många veckor kvar till första tävling, huh, blir pirrig bara jag tänker på det!

Brum, brum ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela