busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vilken påskhelg!

Publicerad 2009-04-13 20:19:32 i Allmänt

Vilken underbar påskhelg det varit! Kanonväder, en försmak på sommaren!

Har varit ute mycket med barnen, massor av cykling, sandlådelek och så släpade vi fram studsmattan! Bosse verkar lika soltokig som jag, han letar gäna upp en solfläck att ligga å mysa i =)

Påskaftonen tillbringade vi ute i finvädret sen var vi hem till min faster å hennes man å fick god mat å gott fika, tack för det!

Påskdagen packade vi in oss i bilen trots det fina vädret för att fara upp till Falun å hälsa på svärmor å hennes sambo. De har husvagnen uppställd där. Även där bjöds det på smarrigt fika å sen hade de lilltjejen å Bosse medan vi andra tog en tur till Biltema i Borlänge, tack för det =)  De hade mer främmande än oss där bla en springer spaniel dam, Bosse ville så gärna leka men inte hon så då fick han en rejäl tillrättavisning över nosen, hängde inte riktigt med på vad han gjorde innan men lite spak blev han ett tag, hoppas han lärt sig att man inte ska retas med gamla tanter ;)  Bosse å lilltjejen verkade trivas med campinglivet men det var en mycket trött hund vi hade med oss hem, mängder av nya intryck gör väl sitt...

Idag jobbade gubben heeela dan plus lite till.. Vi andra passade på att vara ute på förmiddagen innan regnet drog in sen fick vi ta en tur till toys´r us för där fanns den trehjuling som jag letat efter, har tydligen sålt väldigt bra, fick bara lägga undan en om jag hämtade den idag så då blev det så... när vi ändå var där så blev det en fika med lek på IKEA samt inköp av lådor så jag kan fortsätta mitt evighetsprojekt att få nån slags ordning i detta hus!

Väl hemma så var jag ju bara tvungen att skruva ihop hojen så vi kunde gå ut i regnet för en provtur. Dottern blev överlycklig men Bosse blev smått galen av ljudet av en skramlande trehjuling på asfalt. Han tokskällde å var allmänt stirrig, mitt upp i detta kaos så passar pojken min på att cykla omkull typ 100 meter längre bort... svor inombords en lång ramsa att så här har minsan inte herr Cesar Milan när han ska få ordning på hundar, nä han har ett gäng assistenter osv. skulle ha behövt i alla fall en sån jag med... i nästa ögonblick insåg jag ännu en fördel med en liten hund för det går ju så bra att bära dem med sig så det gjorde jag, kanske inte helt lugn men bestämd ;) Höll honom bakom mej å cykeln resten av promenaden och det gick rätt bra, inga skall iaf...

Här är en som är nöjd, hon ropade heja, heja hela vägen och jag kan lova att hon grinade när det var dags att gå in! Bosse klarar ju tom av att sitta brevid "monstret" =)



Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela