busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Valpkurs

Publicerad 2009-04-18 18:51:07 i Allmänt

Idag var det ääntligen dags för vaplkurs, som jag läängtat =)

Då sambon sov fick barnen vara hos mormor och morfar så först blev det en förmiddagsfika där innan vi gav oss  av på äventyr. Väl på plats fick vi möta en salig blandning av hundar, yngst 4 månader och äldst 2 år. Trodde att Bosse skulle vara minst men han fick gott sällskap av en Bichon Frise å en tax, sen var det grannens schäfer, en boxer (såå fin!) och en lagotto. Det var ett härligt gäng hundar å hussar å mattar och bara det gör att det känns extra skoj!

Till en början var Bosse rätt uppspelt och skällig men det la sig rätt snabbt. Mycket energi gick ju åt att bara ha koll på allt nytt å alla vovvar men en kontakt övning hann vi med. den gick ut på att få hundens uppmärksamhet medan den gick i koppel. vid rätt beteende belönades (så klart) med godis, Bosse fick mycket godis... Tycker dock fortfarande att det är svårt när han är så liten, jag måste ju gå dubbelvikt när han får gottat...

Det var en trött men lycklig hund som sov låång middagslur efter det äventyret.

Fick tipset att torka blodpudding och ha som hundgodis, har en känsla av att det skulle gå hem hos min juvel så nu gör jag ett försök, just nu ser det ut så här....


... om jag får ihop det så kan det nog bli en hit för Bosse kommer svansandes varenda gång jag öppnar ugnsluckan, fortsättning följer...

Medan Bosse tog igen sig fick jag en långpromenad och fika med familjen, härligt trots att det var svinkallt ute, solen värmde lite iaf =)

När barnen somnat åker den här fram



har bara hunnit några sidor men tror att jag kommer att läsa den fort, härliga beskrivningar om livet med en speciell hund, "Marley och jag" av John Grogan. Har nyligen blivit film oxå om man inte vill läsa ;)

Imorgon väntar arbetsdag vid folkracebanan, ny miljöträning för vovven...

Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-04-19 12:22:54

Hej! Kommer å förstör lite.. Blodpudding innehåller tok mycket socker, så ge honom inga mängder av de. Korv är bättre, fast man måste ju då också ha våtservetter med sig. Men de är bättre för vovven.

Ha de gott! Mona

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-19 18:45:58

haha, ja hur törs du? ;-) skämt åsido, bra att få veta, hade inte en tanke på det! känns som om våtservetter redan är en del av min vardag så det är ju ingen uppoffring direkt :-)

Ha det bra du med!

Postat av: Ulla Bilock-Heyl

Publicerad 2009-05-10 21:17:13

Vilken skönhet. Snart kommer tikarna att svansa efter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela