busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Massor, massor, massor...

Publicerad 2009-04-27 20:57:23 i Allmänt

... har hunnits med idag :-)

Först skulle sonen till dagis sen tog vi andra en lååång promenad förbi min pappa å sen brorsan. De var ute å jobbade i finvädret båda två.

Väl hemma igen klippte och rensade jag klart hallonhäcken, skulle väl ha gjorts i höstas men då hade jag ingen lust... Hade sån tur att sambons lillebror tittade förbi med sin Springer spaniel Bamse så då blev Bosse aktiverad också! Så han sprang! Han är som en liten raket! Tyvär så knäppte jag inga bilder på vovvarna men bjuder på en från här om dagen då vi va ner på åkrarna och busade. Jag skrattade HÖGT, rätt var det var så hade han alla fyra ben rakt ut, samtidigt, glädjefnatt =)


Efter att ha fixat och käkat lunch svidade jag om sen hämtade jag upp sonen och drog in till stan för fika med en kompis och sedan lite shopping, hittade superbilliga, fina kläder till dottern på Lindexrea, en ny cykelhjälm till sonen, den gamla har varit med om mycket och droppen var när Bosse tog en tugga av den :-(
Blev även en stor hink träolja också, vår veranda behöver det i mängder! Testade en med lite mörkbrun färg, hoppas det blir snyggt, kan iaf inte bli sämre! 

Kom hem lagom till att kvällsmaten dukades fram, trevligt ;-) sen var vi ju tvugna att testa nya hjälmen, ja inte med en krsch, det hoppas jag vi slipper, uten med en tur till "rampen". Fick toppbetyg av sonen!



Ovan ser ni "hopptestet" ;-) Lika mycket spring i kroppen som Bosse!

Hem igen och löste av sambon som skulle på möte, nitlott för mig då lilltjejen som inte varit riktigt pigg sovit på tok för mycket idag, med andra ord inte helt lättsövd till kvällen... Nu är det iaf ihopplockat och de små sover sött så nu blir det en balja te å en bok!

HAHA!!! Trodde jag ja! Två juveler sov inte alls men efter ett nytt tappert försök så är det lugnt igen.... Hur länge??? Får skynda mig med teet....

Ha d gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela