busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Äntligen!

Publicerad 2009-04-24 22:25:55 i Allmänt

Som jag har längtat efter mer sol och idag har jag verkligen fått min beskärda del, härligt! Försökte tvätta ren sonen men insåg att han fått solbränna =)

Sen sist jag satt här har jag hunnit med att göra ett pass på jobbet, kul men mindre kul att 100 pers ska bort, varsel, omplaceringar osv är den bistra framtiden... Har jobbat i kommunen i 12 (!) år nu så jag hoppas det hjälper. Har också en känsla av att det inte finns supermånga utbildade fritidspedagoger men jag vet inte säkert... Får väl se vad som händer, allt brukar ju ordna sig!

Hmm, 12 år är ganska länge och ändå brukar jag känna mig yngst på jobbet??? Självbedrägeri eller??? Känner mig inte yngst när jag möter gamla fritidsbarn på krogen, jag tror ju att dom ska vara 8 år i all evighet eftersom jag inte blir äldre för varje år som går??? konstigt det där...

Har hunnit testa folkracern också, ringrostigt men kul! Nyss anmälde jag mig till två tävlingar, ska bli så skoj =)) Träning imorgon igen men då får bilen vara hemma för jag ska jobba i kiosken innan jag drar iväg på valpkurs nummer 2.

Bosse verkar inte ha nåt emot att vara med i folkracedepån, han sov gott i motormullret och däremellan charmar han så många han kan... Idag fick han ett helt tonårsgäng som verkar ha varit på förfest att sluta skräna och istället prata babyspråk när de såg den "gulliga, söööta, lilla hunden", vi kanske kan knäcka extra hos polisen eller nåt? Charma buset istället för att skrämma skiten ur dom liksom? Kan ju vara nåt att ta till om jag inte får vara kvar i kommunens tjänst ;-))

nä, dags att sova känner jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela